گروه حوادث: سارق مسلح مدتی بعد از آنکه به خاطر درگیری مسلحانه با پلیس و مجروح کردن یک زن عابر راهی زندان شد، با گرفتن مرخصی از زندان فرار کرد

و با همدستی اعضای خانواده‌اش باند تبهکاری جدیدی را تشکیل داد. این مرد و همدستانش بعد از آخرین سرقت خود بر سر تقسیم اموال مسروقه درگیر شدند و به این ترتیب نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت.دوازدهم تیرماه 88، ماموران کلانتری 134 شهرک قدس در جریان سرقت یک خودروی هیوندا قرار گرفتند.

مالک خودرو به ماموران گفت: ساعت 6 صبح در بزرگراه چمران در حال حرکت بودم که یک خودروی 206 از پشت با خودروی من تصادف کرد، به محض آنکه از خودرو پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است، سرنشینان خودروی پژو و چند سرنشین خودروی پرایدی که همراه آنها بود، به من حمله‌ور شدند و با تهدید اسلحه، خودروام را ربودند و به سرعت دور شدند.

با شکایت این مرد، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با دستور قضایی بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، عملیات خود برای شناسایی سارقان را آغاز کردند.

در نخستین مرحله، شماره پلاک خودروی مسروقه در اختیار تیم‌های گشتی پلیس قرار گرفت تا درصورت دیدن خودرو، آن را توقیف کنند.

خودرویی که رها شده بود10

روز بعد از ربوده شدن خودرو، در حالی که تحقیقات قضایی و پلیسی ادامه داشت، ماموران کلانتری 152 خانی‌آباد هنگام گشتزنی خودروی مسروقه را که در یکی از خیابان‌های فرعی خانی آباد رها شده بود، پیدا کردند و موضوع را به ماموران پلیس آگاهی اطلاع دادند اما اگر چه این خودرو کشف شده بود اما سارقان سرنخی از خود برجای نگذاشته بودند.

در شاخه دیگری از تحقیقات، ماموران اقدام به چهره نگاری مردی کردند که با اسلحه کمری به راننده خودروی هیوندا حمله‌ور شده بود. با مقایسه تصویر چهره‌نگاری شده و اطلاعات موجود در بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، این مرد 40ساله که بیژن نام داشت،

شناسایی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این متهم پیش از این چندین بار به اتهام حمل اسلحه غیرمجاز، درگیری با مأموران، خرید و فروش مواد‌مخدر و قرص‌های روانگردان دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار بعد از آزادی دوباره فعالیت‌های تبهکارانه خود را از سر گرفته است.

با این اطلاعات، از آنجا که احتمال می‌رفت این متهم در مقابل ماموران دست به اسحله ببرد، ماموران پلیس در یک عملیات مخفیانه و ضربتی روز چهارشنبه گذشته وی را در مخفیگاهش در منطقه فلاح به دام انداختند و قبل از آنکه وی بتواند دست به اسلحه ببرد، دستگیر شد.

این در حالی بود که در بازرسی بدنی متهم، ماموران یک اسلحه کمری و یک چاقوی 30 سانتی کشف کردند.

اعتراف در نخستین ساعت

با دستگیری مرد تبهکار از آنجا که احتمال می‌رفت همدستان وی با اطلاع از دستگیری او متواری شوند، وی به سرعت در پایگاه یکم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در همان ساعات اولیه با اعتراف به سرقت خودرو، همدستان خود را که برادرش، 2 پسر او و یکی از بچه‌محل‌هایشان بود لو داد و آنها نیز ساعاتی بعد در 2 عملیات جداگانه دستگیر شدند.

مرخصی زندان

سرهنگ عباسعلی محمدیان -رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: عضو اصلی این گروه به نام بیژن از متهمان سابقه‌دار است که آخرین بار سال گذشته دستگیر و راهی زندان شده بود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در توضیح ماجرای دستگیری این متهم در اردیبهشت ماه گذشته گفت: در آن ماجرا، ماموران کلانتری 108 نواب، هنگامی که متهم سوار بر یک موتورسیکلت در حال تردد بود به وی مشکوک شدند و با متوقف کردن وی، قصد بازرسی او را داشتند که ناگهان متهم به آنان حمله‌ور شد و با شلیک چند گلوله باعث زخمی شدن یک زن عابر می‌شود که در حال عبور از آن نزدیکی بود،

اما پس از آنکه خود هدف گلوله قرار گرفت دستگیر و با دستور مقام قضایی راهی زندان شد، اما مدتی قبل وی با گذاشتن وثیقه از زندان مرخصی می‌گیرد و دیگر بازنمی‌گردد و از آن به بعد با همدستی اعضای خانواده‌اش، دست به سرقت مسلحانه خودرو می‌زده است.

سرهنگ محمدیان درخصوص علت رها کردن خودروی هیوندا توسط متهمان نیز گفت: اعضای باند پس از سرقت خودرو، قصد فروش و تقسیم پول آن را داشته‌اند اما وقتی بر سرنحوه تقسیم پول درگیر شده‌اند، یکی از اعضای باند، خودرو را به یکی از خیابان‌های فرعی خانی آباد می‌برد اما خودرو توسط ماموران کشف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با دستگیری این باند سرقت مسلحانه خودرو، تحقیقات کارآگاهان اداره یکم درخصوص شناسایی دیگر جرایم احتمالی آنها آغاز شده است.

کد خبر 96239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز